Aantal berichten : 310 Leeftijd : 36 Woonplaats : Hell Registration date : 12-12-08
Onderwerp: Cradle of Filth za dec 20, 2008 5:35 pm
Cradle gaat weer meer terug naar zijn roots!! WOOH!! Ik ben 3 december dit jaar naar het concert van Cradle gegaan, om eens van dichtbij te luisteren of Cradle nog steeds in dat diepe dal zit, of dat ze alweer bezig zijn om eruit te klimmen. En ik ben er heel blij mee dat Cradle toch weer terug aan het gaan is naar zijn dark roots, waarmee ze begonnen zoals met hun album Median enzo. Cradle nam namelijk een gewaagde sprong naar een andere stijl in hun album Thornography, maar kwam er nogal slecht vanaf. Het nummer Nymphetamine was nog te doen, maar daarmee was/is eigenlijk alles ook wel gezegd. Vele BlackMetal liefhebbers (of hoe je het genre wit noemen als dat al persé moet) zullen het daar zeker mee eens zijn. Vele bands doen dit trouwens.. Een nieuwe sounds proberen omdat ze wellicht ander publiek willen trekken of meer commercieel willen worden. Maar vaak is dat hun ondergang, vooral omdat die bands daarop doorgaan. Cradle is echter gelukkig nuchter genoeg om te beseffen dat het niets was en zijn terug aan het zoeken naar hun vroegere stijl, waarin ze toch één van de beste waren. Het zal niet makkelijk zijn (of juist wel) gezien de hele groep praktisch uit nieuwe leden bestaat, behalve onze eigen lieve Dani Filth de leadzanger van de band. Helaas moet ik wel melden dat Dani nog altijd niet kan headbangen en maar wat hyper op en neer bounced als een konijn aan speed en zijn lange zwarte haren heeft kort geknipt tot iets over zijn kaaklijn. Hopelijk laat hij het weer terug langgroeien, want dit was geen gezicht. Verder blijft Dani nog altijd even sexy <3
Perle Beheerder
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 35 Registration date : 11-12-08
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 5:40 pm
Aaah Dani is indd erg sexy <3 jammer genoeg nog nooit naar een concert geweest -_- M-maar Dani met kort haar is echt zonde!! hij is veel lekkerder met lang haar <3
Cubiculum Nephilia Schildknaapje
Aantal berichten : 310 Leeftijd : 36 Woonplaats : Hell Registration date : 12-12-08
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 5:46 pm
Volgende keer dat ze in Nederland zijn, zeker gaan! Want het concert was echt top! Hoewel twee van de vier voorprogramma's flink zogen.. Maar je gaat er immers heen voor Cradle!
Perle Beheerder
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 5:49 pm
Okay dan =D zal er toch indd een keertje heen gaan <3
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 5:53 pm
Zeker doen!! Ik kwam zelfs drie jongens tegen en dat zijn nu best wel goede vrienden van me geworden. Echt heel vaag hoe dingen kunnen lopen. En ik wil Dani terug met lang haar!! En anders dan ga ik hem ontvoeren, bindt hem vast en dan moet ie wel zijn haar weer laten groeien!
Perle Beheerder
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 6:03 pm
Whooot ik help dan
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 6:39 pm
Whooh! Kidnapplan nr. 176!!
Perle Beheerder
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 6:41 pm
This one is so hot!! zelfs zonder zijn fratsen <3
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 6:45 pm
Dani is gewoon sexy ^^ Hij mag wel onder mijn kerstboom liggen als cadeautje!
Perle Beheerder
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 6:54 pm
Yaaaah!... Met al zijn muziekjes erbij <3 Welk nummer vind jij goed van CoF?..
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 7:08 pm
Zoveel.. Cruelty brought thee orchids. Her ghost in the fog. Suicide and other comforts. Hallowed be thy name. Guiled cunt. Gothic romance. En ga zo maar door.. Voornamelijk oude nummers dus. Maar ook hun nieuwe album heeft weer aardig wat goeie ertussen.
Perle Beheerder
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 7:09 pm
Hoe heet de nieuwe album dan? zal es downloaden dan ^^;
Onderwerp: Re: Cradle of Filth za dec 20, 2008 7:17 pm
Uhm.. Dacht dat het Godspeed on the Devil's Thunder heette
Onderwerp: Re: Cradle of Filth do mei 07, 2009 1:25 pm
Zoals ik had gezegd.. De volgende keer dat ze weer in Nederland zijn ga ik. En.. Je raad het al. Ze zijn weer in Nederland! 9 mei zijn ze in Rotterdam en 10 mei in Rijssen. Ik ga zaterdag met mijn vriend naar het concert in Rotterdam en zal hier op het forum posten hoe het was. En zal zeker een vergelijking trekken met het concert in Tilburg vorig jaar.
Perle Beheerder
Onderwerp: Re: Cradle of Filth do mei 07, 2009 1:50 pm
Geweldig!! ik kan helaas weer niet ><!! Wel vertelle ja :D
Onderwerp: Re: Cradle of Filth vr mei 15, 2009 9:48 pm
Wel het is alweer even na 9 mei en nog niks gepost. Dit komt omdat ik een week ziek ben geweest, helaas. Maar ik ben nu weer beter, dus hier het verslag.
Voorprogramma: Om te beginnen kregen we Turisas voorgeschoteld. Voor ieder die Turisas niet kent, het is een band uit het hoge noorden en zij zingen dan ook over verhalen/veldslagen uit het noorden. Hun kledingdracht is eveneens zo. Huiden, leer en de gezichten met rood geverfd en daar zwarte strepen doorheen. De leadzanger probeert altijd het publiek er goed bij te betrekken, dit lukte hen in de 013 bij Dragonforce goed, maar in de Watt een veel kleinere zaal met locale Rotterdammers in plaats van uitgebreid publiek, lukte dit minder. Niet alleen waren er minder enthousiastelingen voor hen gekomen, ook was de zaal nog lang niet vol toen zij het podium op kwamen. Toch brachten ze hun nummers goed en wisten ze de zaal al redelijk op te warmen.
Na onze krijgers uit het noorden kwam Moonspell. Dit was vrijwel hetzelfde als toen Cradle op 3 december vorig jaar en dan ook niet zo spannend. Daarbij vind ik persoonlijk dat Moonspell een paar nummers ervan leuk zijn om te horen, maar een halfuur is te lang. Doorspoelen en met iets orginelers komen, want elk nummer lijkt te veel op elkaar.
Mainact: Het decor van Cradle was vrijwel hetzelfde als op 3 december, maar dat is ook logisch gezien het nog altijd de tour is van Godspeed on the Devil's Thunder. Wat wel ontbrak bij deze voorstelling was de 'demon'. Waar deze bij enkele nummers over het podium liep in de 013, ontbrak hij hier. Dit naar alle waarschijnlijkheid door het te kleine podium van de Watt. Wel was er ook weer iemand die met een slijptol sintels over het podium en Dani heen sproeide. Al leek dit meer spectaculair in de 013 dan deze keer in de Watt. Daarbij was het ook bij meerdere nummers en afgelopen zaterdag enkel bij het een-na-laatste nummer. De nummers van het nieuwe album 'Godspeed on the Devil's Thunder' waren dezelfde als vorig jaar in de 013, maar dat maakte ze er niet minder om. Ook ditmaal werden ze goed gezongen met een hypere Dani bouncend over het podium. En wonderwel lijkt het erop dat Dani toch nog leert headbangen. Met zijn gezicht geschminkt als in de clip van Nymphetamine zag Dani er net zo lekker uit als altijd. Ditmaal had hij enkel de dreadlocks uit zijn haar, die hij erop 3 december nog in had. Een heel groot minpunt hierdoor is dat je goed kon zien dat Dani kalende is. Evenals de leadgitarist trouwens . Kort haar en kalend dus, Dani gaat er helaas op achteruit in looks met de jaren. Ook verrassend was het niet ouder dan 14 jaar uitziend meisje wat de rol van toetsenist heeft overgenomen. Hopelijk vinden ze snel een nieuwe toetsenist, want dit zag er niet uit. Sowieso lijkt ze veelste jong, maar daarbij kan zij ook niet performen. Ze staat maar wat te knikken en niet eens echt te headbangen. Beetje zonde en het haalt het geheel omlaag. Verder was het genieten geblazen met ook weer gouwe ouwe ertussen zoals Guilded Cunt, Tortured Soul Asylum, etc. Zeker het geld en de moeite waard!.