Dark Perle
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dark Perle

RPG en nog veel meer.

IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 42. Dit aantal is bereikt op zo nov 03, 2024 2:42 am.
Meest actieve berichtenplaatsers
Perle (356)
Handleiding RPG I_vote_lcapHandleiding RPG I_voting_barHandleiding RPG I_vote_rcap 
Cubiculum Nephilia (310)
Handleiding RPG I_vote_lcapHandleiding RPG I_voting_barHandleiding RPG I_vote_rcap 
Clarady (41)

Handleiding RPG

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Perle
Beheerder
Beheerder
Perle

Vrouw Aantal berichten : 356
Leeftijd : 35
Registration date : 11-12-08

Handleiding RPG Empty
BerichtOnderwerp: Handleiding RPG   Handleiding RPG I_icon_minitimedo dec 11, 2008 5:41 pm

VRAAG ALTIJD NETJES AAN DE PERSOON DIE DE RPG IS GESTART OF JE MEE MAG DOEN?

Deze handleiding is gemaakt, om beginners te helpen een leuk en speelbaar karakter te maken. Nou jah laat ik maar meteen beginnen:

1: ~De Grove Lijnen~

Wat wil je ongeveer spelen? Een bruut? Een intelligent persoon? Een sterk persoon? Denk hier eens over na, en noteer dat als het nodig is. Dit wordt de basis van je karakter...

2: ~Opdelen van de Grove Lijnen~

Nu je de grove lijnen hebt, ga je deze opdelen in 2 stukken. Ras en Klasse. In bijna alle fantasy settings (werelden) zijn er meerdere rassen en klasse (beroepen)

Denk bij rassen aan: Mensen, Elven, Orks, Dwergen, Hobbits...
Denk bij klasse aan: Barbaar, Tovernaar, Priester, Paladijn, Bewaker...

Neem een combinatie die jij leuk vind om uit te werken, alle combinaties kunnen!! (LET OP: Het kan dat de maker van een wereld, bepaalde combinaties niet wil gebruiken, raadpleeg de maker van deze wereld dan!)

3: ~Uiterlijk~

Ookal speel je op een forum, zonder visuele ondersteuning, dat betekend niet dat je geen uiterlijk hebt. Het beeld, dat de spelers zich vormen van wat er afspeeld in een sessie, is enorm belangrijk!

Hier speelt het ras van je karakter de grootste rol. Het uiterlijk ligt volledig in jou handen, jij bepaald hoe jou karakter er uit ziet.

Verschillende rassen hebben verschillende uiterlijker een Ork lijkt nou eenmaal niet op een Mens (Nou meestal dan) Raadpleeg ''Sverkers' Guide: Races'' als je meer wil weten over rassen (Het kan zijn dat deze handleiding nog in de maak is!)

Wel kun je beginnen te filosoferen over dingen die eruit springen, ideeën zijn: Een Piercing, Tatoeage, Missende tanden, bepaalde oog/haarkleur...

4:~Vaardigheden~

In dit deel speelt je klasse een grote rol, maar ook Ras speel een (kleine) rol. Hier bepaal je waar je karakter goed en slecht in is. Elk karakter is ergens goed en slecht in. Een goede vuistregel is voor elke 2/3 dingen waar hij goed in is, is er iets waar hij slecht in is! Ook hier kun je wat eigenaardige trekjes in stoppen zoals:

Een barbaar die goed kan koken. Een bewaker die niet zo goed kan zien.
Een Tovernaar die goed kan dansen. Een dief die doof is...

Houd er wel rekening mee, dat bepaald klasse gewoon een aantal dingen MOETEN kunnen..

5: ~Achtergrond~

Hier bepaald je waar je karakter vandaan komt, die zijn/haar ouders waren/zijn, hoe hij aan zijn/haar spullen is gekomen. Hoe land die achtergrond nou moet zijn ligt aan de maker van de wereld, dit kan van 100 woorden tot minstens 500 zijn...

Enkele voorbeelden om rekening mee te houden zijn:
Hoe komt mijn Ork Barbaar aan zijn bijl? Hoe komt mijn Elven Woudloper aan die tatoeage? Die dingen spelen hier een grote rol!

6: ~Persoonlijkheid~

DIt is misschien wel het meest belangrijke stuk van deze ''Guide''. Hoe reageerd jou karakter op de dingen rondom hem? Is hij Goed of Slecht? Orderlijk of Chaotsich? Heeft hij/zij bepaalde fobieën?

Dit is volledig ''up to you'' maakt er iets leuks van, want je zal hem/haar toch een tijd moeten gaan spelen!

Nou tot zover deze ''guide'' voor vragen: PM me!
De rest is nu aan jou!

(Jaah ik weet dat ik zuig in Handleidingen, maar geloof me ik weet hoe je karakters moet maken!)

Greetz,
Perle

(PS: Deze handleiding is ooit door een vriend gemaakt maar vragen kan je altijd stellen aan mij)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://perle.actieforum.com

Handleiding RPG
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dark Perle :: RPG's :: Voorbeeld en Oefening-
Ga naar: